تبلیغات
تدریس خصوصی زبان انگلیسی در تبریز (پیرمحمدی) 09143063014 - نحوه نوشتن رایتینگ Task 1 آیلتس آکادمیک
 
تدریس خصوصی زبان انگلیسی در تبریز (پیرمحمدی) 09143063014
مکالمه ،گرامر ، تقویتی و کنکور MHLE- EPT- MSRT-TOEFL- IELTS - YDS
درباره وبلاگ


تدریس خصوصی زبان انگلیسی توسط استاد پیرمحمدی به شکل حضوری و آنلاین
دبیرستان تا دکترا
تقویتی - کنکور - مکالمه
برگزاری دوره های فشرده و عادی
برگزاری دوره های ویژه برای امتحاناتMHLE- YDS MSRT - IELTS - TOEFL , EPT
برگزاری کلاس های ویژه برای رفع اشکال - تقویت بنیه دانش آموزان قبل از امتحان و کنکور
کلاس ها در دفتری مجهز در مرکز شهر برگزار می شوند
برای مشاوره رایگان با این شماره تماس بگیرید
09143063014 (تلگرام)
09016861255
آدرس اینستاگرام :
rpirmohammadi
آدرس کانال آموزشی در تلگرام :
telegram.me/rpirmohammadi
وبسایت استاد پیرمحمدی :
www.rpirmohammadi.ir
زبان انگلیسی را از اساتید دانشگاه بیاموزید
آموزش واقعی آنلاین را با ما تجربه کنید

مدیر وبلاگ : رسول پیرمحمدی
نویسندگان

IELTS Writing Task 1 Graph

بهترین راه نوشتن رایتینگ آیلتس آکادمیک چیست؟ چطور میتوان بخش نوشتاری آیلتس را به گونه ای پیش برد که مورد پسند تصحیح کننده باشد و بتوان به نمره ۷ دست یافت؟ چطور میتوان رایتینگ های آیلتس آکادمیک را نوشت؟

این ها سوالاتی هستند که بسیاری از داوطلبان آیلتس با آن ها روبرو هستند و متاسفانه یافتن پاسخ دقیق آن ها برای تمامی زبان آموزان به ویژه کسانی که از شیوه تدریس خصوصی و داشتن کلاس با بهترین استاد های آیلتس بی بهره هستند میسر نیست.


آموزش نوشتن گام به گام رایتینگ بخش ۱ آیلتس آکادمیک

در ادامه نمونه ای از رایتینگ شماره ۱ آیلتس را ملاحظه خواهید کرد. شما نمونه هایی از رایتینگ را ملاحظه می کنید که شامل نمودار، گراف،جداول، فرایندها و نقشه ها می باشد. ابتدا نگاه کلی به نحوه پاسخ به اولین رایتینگ خواهیم انداخت.


پاسخ ها و زبان به کار رفته در این رایتینگ همیشه بسته به تنوع گراف ها و نمودارها متفاوت می باشند اما یک ساختار معینی وجود دارد که همه ی آنها از آن پیروی می کنند. 


نمونه سوال برای رایتینگ بخش(Task)  اول آیلتس

برای آشنایی با این نوع رایتینگ، ابتدا نظر شما را به یک نمونه سوال و گراف در این زمینه جلب می کنیم. IELTS Writing Task 1 question

برای نوشتن این رایتینگ شما ابتدا باید چند کار اساسی انجام دهید.

۱٫معرفی گراف

۲٫گفتن کلیات

۳٫گفتن جزئیات

هر یک از این موارد را بررسی خواهیم کرد.

۱)   معرفی گراف

شما ابتدا باید با یک یا دو جمله ای که به طور معمول در این رایتینگ ها نوشته می شوند شروع کنید. برای همین، موضوع گراف را دوباره گویی (paraphrase) کنید. حتما به زمان و تاریخ های موجود در گراف توجه کنید و در جمله ی آغازین بیان کنید.

در اینجا به یک جمله ی نمونه در مورد گراف بالا توجه کنید:

The line graph illustrates the amount of fast food consumed by teenagers in Australia between 1975 and 2000, a period of 25 years.

همانطور که می بینید این جمله نیز دقیقا همان چیزی را می گوید که موضوع گراف گفته بود اما نحوه بیان آن کمی متفاوت می باشد.

۲) گفتن کلیات

شما همچنین باید به روند ورویکردهای اصلی گراف اشاره کنید. در این قسمت به جزییات اشاره نکنید بلکه باید به دنبال اطلاعات کلی باشید.

یک مسئله ای که در این گراف بارز به نظر می رسد این است که یکی از غذاها در طول مدت کاهش داشته ولی دو مورد دیگر افزایش داشته، بنابراین این اطلاعات می توانند به عنوان کلیات گفته شوند.

به طور مثال:

Overall, the consumption of fish and chips declined over the period, whereas the amount of pizza and hamburgers that were eaten increased.

در واقع این جمله نشانگر تغییرات اصلی در طول یک دوره می باشد.

گاهی اوقات شاید شما این اطلاعات را یک نتیجه گیری قلمداد کنید. مهم نیست که شما این اطلاعات را در نتیجه گیری یا مقدمه بنویسید اما در هر صورت شما باید این جمله را دریکی از این بخش ها عنوان کنید.

۳) گفتن جزییات

در این قسمت شما در پارگراف های اصلی بایستی به جزئیات بیشتری اشاره کنید.

وقتی که در پاراگراف های اصلی به جزئیات اشاره می کنید بایستی به اطلاعات موجود در گراف اشاره کنید. کلید سازماندهی پاراگراف های اصلی در رایتینگ ِ اول آیلتس دسته بندی اطلاعات و الگوی های موجود می باشد. برای انجام این کارشما باید تفاوتها و شباهت ها را شناسایی کنید. به گراف نگاه کنید و ببینید چه چیزهایی متفاوت و مشابه هستند. همانطور که قبلا در قسمت کلیات اشاره شد یکی از مواد غذایی کاهش و دو تا از غذا ها کاهش یافته اند

the consumption of fish and chips declined over the period whereas the amount of pizza and hamburgers that were eaten increased.

بنابراین واضح است که پیتزا و همبرگر الگوی مشابهی دارند اما ماهی و چیپزروند متفاوتی دارند، بر همین اساس، شما می توانید این را به عنوان دسته بندی خود استفاده کنید و یک پاراگراف را به ماهی و چیپز اختصاص دهید و پارگراف بعدی را به پیتزا و همبرگر اختصاص دهید.

در اینجا اولین پاراگراف نمونه را ببینید

In 1975, the most popular fast food with Australian teenagers was fish and chips, being eaten 100 times a year. This was far higher than pizza and hamburgers, which were consumed approximately 5 times a year. However, apart from a brief rise again from 1980 to 1985, the consumption of fish and chips gradually declined over the 25 year timescale to finish at just under 40 times per year.

همانطور که می بینید، تمرکز این پاراگراف بر روی ماهی و چیپز می باشد. البته این بدان معنا نیست که در این قسمت اصلا به غذاهای دیگر اشاره نشود چرا که شما کماکان در این قسمت نیز مقایسه اطلاعات را انجام می دهید.

پاراگراف دوم نیز بر روی غذاهای دیگر اشاره دارد:

In sharp contrast to this, teenagers ate the other two fast foods at much higher levels. Pizza consumption increased gradually until it overtook the consumption of fish and chips in 1990. It then leveled off from 1995 to 2000. The biggest rise was seen in hamburgers, increasing sharply throughout the 1970’s and 1980’s, exceeding fish and chips consumption in 1985. It finished at the same level that fish and chips began, with consumption at 100 times a year.

نمونه کامل رایتینگ بخش اول آیلتس آکادمیک

How to Write IELTS Writing Task 1


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :